KOKOSOVÉ MÁSLO


Tak tohle je pro mě objev roku! Samozřejmě předpokládám, že všichni ostatní už kokosové máslo znají :D ..nicméně pro podobné opozdilce jako jsem já.. 
Miluju oříšková másla (poslední dobou si říkám, že vlastně asi miluju všechno, co se dá sníst), v celku dlouhou dobu jsem teda přemýšlela, že se do výroby nějakého oříškového másla pustím doma. Chtěla jsem něco.. alespoň trošku zvláštního. První, co mě napadlo bylo máslo z pistácií.. Noo ale při představě ceny za takových 300 g výsledné hmoty, jsem od nápadu rychle upustila. Přeci jen, nechtěla bych měsíc žít jen o pistáciovém másle :D. A přesně v tuhle chvíli přišel na řadu pan kokos. Je to přece taky ořech ne? Navíc ten strouhaný, ať už třeba v bio kvalitě vás určitě nezruinuje. 
Nic dalšího k výrobě nepotřebujete.. když tedy nepočítám (celkem důležitý) mixér. A pokud nemáte nějaký výkonnější, bude potřeba obrnit se pevnými nervy.. Pěkně se totiž zahřejete - vy i mixér :D. Každopádně výsledek stojí za to. Připomíná totiž Raffaelo.

Suroviny
  • 400 g strouhaného kokosu (na cca 300 g výsledného kokosového másla)


Postup
Do mixéru nasypeme strouhaný kokos, zavřeme a mixujeme. Pokud máme výkonný mixér, máslo by mělo být hotové během několika minut. 
U mě tohle bohužel neplatí :D - u starších nebo méně výkonných strojů bude třeba trochu pomoci. Během mixování se kokos začne lepit na stěny nádoby, je tedy třeba občas mixér otevřít a kokos seškrábnout lžící, hmotu promíchat, apod. Někdy je taky potřeba mixér na chvíli vypnout, je dost pravděpodobné, že se bude přehřívat. Mně konkrétně trvala výroba másla přibližně 45 minut.
Když se kokos v mixéru začne točit a tvořit jednotnou lehce mastnou hmotu - je vyhráno. Já osobně nechala máslo trochu "crunchy" s malými kousky kokosu.



  • Pokud si chcete tak trochu usnadnit práci a navíc získat lepší a intenzivnější chuť, je dobré použít kokos v bio kvalitě. Není to ovšem podmínkou, skvěle poslouží i ten "obyčejný".
  • Kdyby kokos za žádnou cenu nechtěl dovolit, aby se z něj stalo máslo, zkuste přidat lžíci kokosového oleje - mělo by to pomoci.
  • Kokosové máslo poslouží jako skvělá svačinka - klasicky na lžíci jako každé jiné oříškové máslo :D, můžete ho přidávat do kaší, smoothies, nebo třeba namazat na chleba.
  • Vlastnosti kokosového másla jsou podobné jako u kokosového oleje - pokud ho tedy budete uchovávat v lednici (kde ztuhne na kámen), je dobré rozdělit ho na jednotlivé porce. V případě, že máslo ztuhne i mimo lednici, stačí jednoduše zahřát ve vodní lázni.


Dobrou chuť
N. ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat