SPAGHETTI ALL'ARRABBIATA


V tomhle počasí člověk (pokud to mám upřesnit tak spíš já :D) každou chvíli přemýšlí jak se zahřát, no a nebo o tom, jak se zbavit rýmy. Když jsem tedy vybírala surovinu co uplatním při dnešním obědě, která by mě alespoň trochu zahřála, jednoznačně vyhrálo chilli.
Tradiční (velmi pikantní) italské spaghetti all'arrabbiata kromě chilli obsahují ještě spoustu česneku, byly tedy jednoznačnou volbou. 
Jak jsem se dočetla jejich název arrabbiata pochází ze slova arrabbiarsi - v překladu rozčílit se, což tak nějak předpokládám souvisí s jejich ostrostí :D. Pokud Vás tedy v nejbližší době někdo rozčílí, víte co mu uvařit..  :D

Suroviny
  • 250 g špaget
  • 8 menších rajčat
  • 4 lžíce rajčatového suga
  • 4 stroužky česneku
  • 3 čerstvé chilli papričky
  • olivový olej
  • hrubozrnná sůl
  • čerstvé bylinky (bazalka, oregano)
  • ricotta (není nutná)



Postup
Jako první si samozřejmě uvaříme těstoviny, tak, aby byly na skus. Mezitím, co se nám špagety vaří, si připravíme omáčku. Na pánvi rozpálíme olivový olej (množství takové, aby lehce zakrylo dno) a přidáme jeden stroužek česneku vcelku. Když je olej pořádně rozpálený (začíná už zlehka "prskat") přihodíme na kostky pokrájená rajčata. Rajčata necháme zarestovat, následně zalijeme trochou vody a necháme rozdusit. Když už rajčata připomínají spíše omáčku, vyjmeme stroužek česneku a přidáme rajčatové sugo - tuhle směs teď můžeme promixovat a přecedit přes  jemný cedník, záleží ale na Vás, pokud vám nevadí kousky rajčat v hotové omáčce, můžete tenhle krok s klidem přeskočit.
Teď přichází na řadu to nejdůležitější - vezmeme si zbylé stroužky česneku, prolisujeme a utřeme s hrubozrnnou solí a přidáme do omáčky. Chilli papričky nakrájíme na kolečka, klidně i se semínky a vložíme je do omáčky stejně jako česnek.
Všechno společně provaříme a můžeme přidávat špagety, které jsme si už dááávno slili a zakápli olivovým olejem, aby se nelepili.
Promícháme, prohřejeme a můžeme servírovat spolu s nasekanými bylinkami, případně dozdobit ricottou.



Dobrou chuť
N. ♥

2 komentáře:

  1. Super recept, určitě zkusím :) já byla nedávno v restauraci a právě jsem si je objednala a překvapilo mě, jak byly pálivé :D ale tyhle zkusím, vypadají jednoduše a moc dobře :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé moc děkuju, určitě vyzkoušej. Pálily opravdu dost, ale ono hodně záleží na chilli papričkách, které použiješ :) ..každopádně doufám, že budou chutnat :)

      Vymazat